Blog
Futás! Hét jó ok a futásra

Futás! Hét jó ok a futásra

Összeszedtem, miért jó, futni. Nem kell mindenkinek futni. Nem szereted, mert szeretsz mást. Nem csinálod, mert csinálsz mást. Nekem rendben van. És mégis: hét jó ok, amiért nekem bejött a futás!

Elsőrangú hobbi

Mikor már rendszeressé válik az, hogy futsz (már kétszer voltál és tervezed a harmadik alkalmat), beindul a reklám, futóblog, sportszer és futóedző, futócipő, olvasnivaló áradat. Elkezd érdekelni, ki miben és hogyan, mikor, miért fut. Olvashatsz róla, írhatsz róla. Vásárolhatsz dolgokat, tervezgetheted, hogy mikor, mit veszel majd. Persze olyan dolgokat, amikre feltétlen szükséged van és olyanokat is, amikre még vagy egyáltalán nincs. Vannak appok telefonra, mérheted, elemezheted, nézegetheted.

Figyelem: A kezdeti öröm és érdeklődés után érdemes fókuszban maradni, szóval: Fuss! Ne csak kütyüzz!

Szuper beszédtéma

Észreveszik mások is, hogy futsz. Vagy, ha nem, mesélsz róla majd magadtól is. Ez jó segítség a motivációd fenntertásához is! Meséld el bátran jó sok mindenkinek, mibe kezdtél! Milyen érzés és milyen terveid vannak! Ne azért, hogy mit szólnak. Mint minden más esetben itt is lesznek támogató és akadályozó hangok. Koncentrálj arra, mi a célod! Miért kezdtél el futni?

Hoppá! Mi is a célod? Miért keztél el futni?

Egészség

Nyilvánvaló, hogy a rendszeres mozgás pozitív módon befolyásolja a mindennapi életet. A futás segít elgondolkodni és változtatni az életmódunkból fakadó esetleges negatív hatásokról. Kell valamin változtatnom? Lehet? Tudok? Szeretnék? Vagy épp azért kezdtem el, mert változásra van szükségm?

Példa

Mit tegyünk, közösségi élőlények vagyunk. Csoportban éltünk túl, csoportban vagyunk a legerősebbek, legjobbak. Hatunk egymásra és szükségünk van egymásra. A jó példa ragadós. Ahogy a rossz is. Sportos, fitt szülők, nevelők, pedagógusok gyerekeinek, növendékeinek, tanítványainak hasonló gondolkodása, hozzáállása, életvitele alakul ki. Ki ne szeretné?

Életmód (váltás, -változtatás)

Kiváló eszköz amellett, hogy cél is, a futás arra, hogy apró lépésekben vagy akár nagyobbakban is változtassunk életvitelünkön. Nem kell, persze, rögtön mindent megváltoztatni és szélsőségesen viselkedni, felesleges konfliktusokat generálni. Az első lépések és az abból következő rendszeresség változásokat fog generálni. A fokozatosan, tudatosan irányított hobbink megteszi a maga módján hatásait.

Önismeret

Futás előtt, alatt, után lesznek gondolataid magadról, az életedről, a világról. Én szeretem hallgatni a gondolataimat. Rendkívül hasznos visszajelzéseket ad a testem és a gondolataim az állapotomról, hangulatomról. Sokszor relaxál, sokszor motivál, sokszor elgondolkodtat. Kérdéseket tesz fel és gyakran meg is válaszolja azokat! Jó lehetőség arra is, hogy jobban ismerd és szeresd magad.

Párhuzamok

Nagyon gyakran azon veszem észre magam, mennyi mindenben segít a futás. Itt a fenti felsorolás, de életforma, barátság, siker és kudarcok forrása is. Hogyan gondolkozom, mit eszek, mit nem, miért megyek ki hóban, fagyban, szélben, esőben? Hogyan fejlődtem abban, ne törődjek az időjárással (ne legyen kifogás lehetősége). Tudjak fókuszálni dolgokra. Kitartással, örömmel, bátran. Hogy fussak. Magamért. Érted!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük