Blog
Hasznos olvasmányunk: Szondy Máté: Tudatos változás

Hasznos olvasmányunk: Szondy Máté: Tudatos változás

Ha ezeket a sorokat olvasod, biztosra veszem, hogy meglegyintett mostanában a változás szele. Változik minden, a környezetünk, a gondolkodásunk, a testünk, a kapcsolataink. A Mindfulness – Tudatos jelenlét lehetőséged ad, hogy kiegyensúlyozottan, hatékonyan és tartósan érjünk el változásokat életünkben. Szondy Máté: Tudatos változás című könyvét olvastuk.

Azon gondolkodtam, mi fogott meg éppen ebben a könyvben? Úgy értem, mi az, ami arra vezetett, hogy megrendeljem éppen ezt, annyi másik közül? Nem mondhatom, hogy elmélyültem a mindfulness mélységeiben már, szóval maga a téma már a látószögemben volt, igényem volt arra, hogy mélyebben ismerkedjek a témával. Eddig oké. Nézzük a címét: TUDATOS és VÁLTOZÁS a címben. Az utóbbi hetekben, hónapokban, években egyre határozottabbá válik a véleményem abban, mondhatjuk, mára már megingathatatlanul, hogy a tudatos változás az életvezetési mentor programunk alapcélkitűzése, fundamentuma. Az alcím aztán még rá is tesz egy lapáttal: Hogyan formáljuk át önmagunkat és szokásainkat a mindfulness segítségével. HOGYAN és ÁTFORMÁLÁS – ÖNMAGUNK és SZOKÁSOK? Ez is pontosan a célkitűzéseim, terveim fókuszába illik. Nem csoda hát, hogy megtaláltuk egymást!

Meg kellett jelölnöm egyes részeket, melyeket kiemelésre, újraolvasásra, megjegyzésre első olvasás után, közben fontosnak tartottam. Ezek közül válogatok most:

  • Minek változzak …? Saját magamért legelőször. Amikor ráeszmélek, milyen is szeretnék lenni, milyen céljaim vannak az életben és hogy állok ezek megvalósításával és valóban ráeszmélek, már meg is tettem az első TUDATOS lépést a változás felé. Örültem, hogy ebben a részben is visszaköszöntek olyan, a mentorálásból is ismerős technikák, mint az imagináció: „Hogyan képzeled el magad 80 évesen a születésnapodon?” vagy „Mikor érezted magad életed során igazán kiegyensúlyozottnak, sikeresnek? Melyek voltak azok a tevékenységek, amelyek igazán élettel töltötték meg a mindennapokat?”
  • A mindfulness gondolkodás és cselekvés segítségünkre van az életminőségünk pozitív alakításában. Olyan „életvezetési stratégia, amely nagyon egyszerű, mégis alapvető változásokat generál az ember saját magával és másokkal való viszonyában.” Persze nem megy ez sem magától: gyakorolni, tanulni lehet.
  • Hasznos gyakorlati példa, amit gyakorlok is futás közben: Úgy hívja itt a szerző, hogy céltalan kószálás. Ha nem is teljesen végzem a feladatot, kimentettem magamnak azt a részt, hogy igyekszem minél több dolgot megragadni azokból az élményekből, melyek futás közben érnek. Elárulom, vannak sikeresebb és sikertelenebb napok egyaránt. Különösen hasznos gyakorlat ez számomra, hiszen, ha nevezhetem mindfulness futásnak, visszavezet idei sportcélomhoz: Idén nem pörgetem sérülésig magam, cél a wellness-mindfulness vonal. Van még hová fejlődnöm!
  • Szóba kerül a negatív és pozitív élmények közti választási lehetőségünk és feladatunk. E sorokban is olvashatjuk, hogy bizony nincs könnyű dolga a kezdő mindfulness próbálkozónak akkor, amikor a külvilág negatív bombái kerülnek figyelmének fókuszába. Kutatások is bizonyítják, hogy különös képességünk az, hogy a negatív hatású történések könnyebben megtapadnak. Sok, mindennapi apróságnak nem szentelünk kellő figyelmet, pedig ott élünk velük együtt! A napsütés, az illatok, egy kedves mosoly, egy jó szó, a szél vagy a hideg, amint kicsípi az arcom mind – mind figyelemreméltó pozitív pillanatok!
  • Nem maradhatnak ki az okoseszközök használatával kapcsolatos kutatási eredmények sem. Ha szorongsz, mert sok vagy nincs a közeledben. Ha úgy érzed, túl gyakran lógsz a neten vagy a social media felületein, segít itt is a mindfulness gondolkodás. Aktuális téma, haladó megközelítésben. Nem kiált farkast az elektronikus eszközökre, de használatukat keretek közé szorítja. Lehet, van feladatunk ezzel is manapság.

Biztos vagyok benne, hogy sokat fogom még forgatni Szondy Máté könyvét. Terveim közt szerepel a mindfulnessel való további foglalatosság, de a szerzővel való találkozás is! Ha teheted, olvasd el ezt vagy más könyveit!

Ne feledd: Önszeretet önbecsülés egészség!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük